[TYPO3-UG Dutch] removeWrapping afhankelijk van colPos

Muriel le Pair typo3 at strangefruit.nl
Wed Dec 8 17:28:02 CET 2010

Hallo,

Ik ben aan het worstelen met de automatische wraps die TYPO3 genereert.

Ik zoek naar een manier om de wraps rondom de tekst verschillend weer te
geven afhankelijk van de kolom waar het in is geplaatst.

Dus bijvoorbeeld:
colPos = 0 => verwijder alle tags
colPos = 1 => standaard wrap

Dit werkt opzich goed voor de outerwrap:

# remove standard datawrap of all text elements
tt_content.text.20.dataWrap = |

# add div to normal col, leave others blank
tt_content.text.20.stdWrap.outerWrap = <div class="toggle">|</div>
tt_content.text.20.stdWrap.outerWrap.if {
	equals.field = colPos
	value = 0
}

Alleen wordt op deze manier de standaard <p> wrap die TYPO3 om
onverklaarbare redenen om elk tekst element zet, niet verwijderd.

Daarom had ik het volgende bedacht:

tt_content.text.20.parseFunc.nonTypoTagStdWrap.encapsLines {
   removeWrapping = 0
   removeWrapping.if {
	equals.field = colPos
	value = 0
   }
}

Alleen dat werkt niet: alle tags worden verwijderd onafhankelijk van de
colPos. Met andere woorden het if statement wordt genegeerd.

Iemand enig idee waarom? En waarom ik in het ene geval wel if kan
gebruiken en in het andere geval niet (ik kan er geen documentatie over
vinden)?

--
met vriendelijke groet,

Muriel le Pair