[TYPO3-UG Dutch] vreemde tekens

Fred Mellink fmlk4u at gmail.com
Mon Dec 6 23:43:52 CET 2010

Ik heb in een site waar het OK is in de localconf.php gekeken en gevonden:

$TYPO3_CONF_VARS['SYS']['setDBinit'] = 'SET NAMES utf8;';

Een dergelijke regel ontbreekt helemaal in de probleem site. Dus heb ik de
regel ingekopieerd in de localconf.php van de probleem site. Maar als ik dan
een regel met vreemde tekens intyp en dan dit save, krijg ik 102: These
fields are not properly updated in database: (bodytext) Probably value
mismatch with fieldtype. en als resultaat worden de vreemde tekens nu
vervangen door ?? ?

Groeten, Fred

Op 6 december 2010 23:28 schreef Fred Mellink <fmlk4u at gmail.com> het
volgende: