[TYPO3-UG Dutch] vreemde tekens

Michiel Roos [netcreators] michiel at netcreators.com
Mon Dec 6 09:30:07 CET 2010

Dag Fred,

Er is 'iets' mis met je TYPO3 / database configuratie.

De recentere TYPO3 versies zijn volledig UTF-8 en ondersteunen vreemde
tekens 'uit de doos'. Voorwaarde is wel dat de database waar TYPO3
gebruik van maakt ook UTF-8 ondersteunt.

Hoe en of je probleem is op te lossen hangt af van een boel variabelen,
waaronder:
- hoe is je database aangemaakt
- wat is de collatie van de tabellen
- waarde van $TYPO3_CONF_VARS['SYS']['setDBinit'] in de localconf.php

--
Met vriendelijke groet / Warm regards,

Michiel Roos
Chief Technical Officer
Netcreators: Open Source, Open Minds, Open People