[TYPO3-UG Dutch] Idee voor extensie om externe links te checken- kan dit uberhaubt?

Rudy Gnodde (WIND Internet) rgn at windinternet.nl
Tue Aug 31 14:17:13 CEST 2010

Beste Martin,

On 31-8-2010 13:30, Martin van der Linden | CNV wrote:
> Beste mensen,
>
> Met een collega zat ik wat te brainstormen - okay eerder ouwehoeren -
> vandaag. En we kwamen op het volgende.
>
> Het gebeurt wel eens dat iemand een pagina verwijdert of een andere naam
> geeft. Hierdoor komen links van buitenaf op een 404-pagina terecht. In
> een aantal gevallen is dat helemaal niet erg, maar soms ook wel.
>
> Wij zaten te denken. Is het niet mogelijk om automatisch (of met een
> extra knopje) te checken - via google ofzo - of er naar die pagina
> gelinkt wordt van buitenaf? Of het moment dat je de pagina verwijdert of
> [...]

Google Webmaster Tools heeft hier iets voor
(http://www.google.com/webmasters/). Via Diagnostics en dan Crawl errors
kun je zien wanneer de crawler tegen een 404 error (of andere errors)
aanloopt op jou site. Ook kun je daar zien waar vandaan er gelinkt wordt.

Met vriendelijke groet,

Rudy Gnodde
WIND Internet
http://www.windinternet.nl