[TYPO3-UG Dutch] Idee voor extensie om externe links te checken- kan dit uberhaubt?

Martin van der Linden | CNV m.vanderlinden at cnv.nl
Tue Aug 31 13:30:36 CEST 2010

Beste mensen,

Met een collega zat ik wat te brainstormen - okay eerder ouwehoeren -
vandaag. En we kwamen op het volgende.

Het gebeurt wel eens dat iemand een pagina verwijdert of een andere naam
geeft. Hierdoor komen links van buitenaf op een 404-pagina terecht. In
een aantal gevallen is dat helemaal niet erg, maar soms ook wel.

Wij zaten te denken. Is het niet mogelijk om automatisch (of met een
extra knopje) te checken - via google ofzo - of er naar die pagina
gelinkt wordt van buitenaf? Of het moment dat je de pagina verwijdert of
iets aan de titel doet?

Aangezien ik zelf niet technisch genoeg ben om hier de complexheid van
te doorzien, zou ik hier eens in de groep willen gooien. Kan dat? Is dat
heel erg ingewikkeld? En zijn er meer mensen die hier behoefte aan
zouden hebben?

Afhankelijk van de haalbaarheid, zouden wij dit zeker ook wel (deels)
willen financieren.

gr,

Martin