[TYPO3-UG Dutch] Geen link kunnen maken met v4.4.1

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Sat Aug 28 01:01:19 CEST 2010

Hoi,

> Ik heb de upgrade naar v4.4.2 uitgevoerd en hetzelfde probleem doet
> zich daar ook voor.

'k Heb net even met IE8.0.6001.18943 op een 4.4.2 installatie getest (RTE
HTMLarea 2.0.3) en daar is het probleem ook aanwezig. Sterker, ik kon vaak
niet eens een link maken naar interne of externe pagina's. Soms ging het
na enig "geklooi" spontaan wel.

In de bugtracker onder het project tx_rtehtmlarea zie ik wel dat de
laatste weken enorm veel issues zijn opgelost.

Het is wellicht de moeite waard om 2.0.3 van de installatie te downloaden
en te vervangen door de RTE uit trunk. Wel weer even typo3temp/rthtmlarea
en ~/compressor leeg gooien.

Mocht ook met de trunk versie het probleem nog aanwezig zijn ('k zal
morgen ook even met IE in 4.5-dev testen) dan is het verstandig een
uitgebreide bug-report aan te maken. Stan is zeer actief met het patchen
van bugs in de RTE; als je zijn eventuele vragen blijft beantwoorden dan
zal het probleem vast snel verholpen zijn.

> Steeds vaker zie ik
> dat IE minder goed ondersteund wordt binnen typo3.

Dat is pertinent onjuist. Voor de 4.4 release is er enorm veel tijd
gestoken in ondersteuning van een serie browsers (FF, Chrome, Safari,
Opera, IE, etc.) en met name IE vergde erg veel tijd en inspanning. Zelfs
is een qua uiterlijk aanvaardbare en werkbare backend voor IE6
gerealiseerd.
In eerste instantie zou het PNG-transparantieprobleem van IE6 opgelost
worden met een Javascript, maar omdat dit te veel processorkracht vergde
is speciaal een versie met GIF'jes gemaakt.

Voor 4.5 wordt IE6 nadrukkelijk ondersteund en met de LTS (Long Time
Support) van 3 jaar zal deze versie vanaf januari 2011 t/m begin 2014 dus
ook IE6 ondersteunen. In het begin datzelfde jaar zal de ondersteuning van
IE6 door Microsoft ook compleet komen te vervallen.

Vanaf versie 4.6 (rond juli 2011) zal IE6 niet meer ondersteund worden.

Detail: het CMS heet "TYPO3".

Groetjes,
--
Jigal van Hemert.