[TYPO3-UG Dutch] Geen link kunnen maken met v4.4.1

Jordan van Bergen jordanvanbergen at gmail.com
Fri Aug 27 16:21:30 CEST 2010

Ik krijg van 2 kanten vandaag binnen 30 minuten van elkaar het
volgende door sinds de upgrade naar v4.4.1

Opmerking 1:

Zojuist probeerde ik op  http://*****/typo3/ een hyperlink te maken,
zodat enkele documenten (voor bepaalde klanten, middels inlog)
zichtbaar zijn op onze site. Dit deed ik zoals gebruikelijk, maar liep
tegen het volgende aan: Ik selecteer de regel en klik op het
wereldbolletje, maar zodra ik op bestand klik verdwijnt de selectie
die ik op die regel heb gemaakt. Bij een paar documenten is het wel
gelukt, maar daar sta ik meteen nadat ik op het wereldbolletje heb
geklikt in de tab bestand, dus blijft de link wel in tact. Is er iets
veranderd, waardoor ik mijn werkwijze moet aanpassen?

Opmerking 2:

Sinds de upgrade van jou server kan ik geen linkjes meer maken?
Ik selecteer een tekst waar ik een link van wil maken, klik op het
link icoontje en ga dan naar de pagina waar ik de link naar wil maken
en dan sla ik dit op.... vreemd genoeg zie ik dan geen streep onder de
tekst verschijnen dat het een link is geworden maar de tekst daar
onder was al een link maar verwijst nu plotseling naar de nieuwe
pagina...!?

Is dit een bekend probleem met v4.4.1 en is dit wellicht al in v4.4.2
opgelost dat iemand weet? Ik verwacht dat ze beide IE gebruiken maar
dat moet ik nog even afwachten (net nagevraagd). Als het een bekend
probleem is en het is al in v4.4.2 opgelost dan ga ik die server
direct weer upgraden want op dit soort uitzoekvragen zit niemand te
wachten ;-)

Mij lukte het overigens na wat gepruts wel. Dus door in de broncode te
rommelen en wat aan te passen ging het weer probleemloos voor wat
betreft opmerking 2.

Groeten,
Jordan