[TYPO3-UG Dutch] TYPO3 4.4.2 RTE doet raar - tekst niet bewerkbaar/selecteerbaar

Jochem Nabuurs jochem at roquin.nl
Tue Aug 24 09:50:53 CEST 2010

Hallo lijst,

Onlangs heb ik een TYPO3 installatie geupdate van 4.2... naar 4.4.2 en
sindsdien ervaren de gebruikers problemen met de RTE.

Een gebruiker heeft het probleem dat als ze een CE wil bewerken, ze de
wel het tabblad "Algemeen" kan benaderen, maar wanneer ze het tabblad
"tekst" selecteert blijft de RTE laden. Met andere woorden kan ze geen
tekst meer bewerken of toevoegen.

Een andere gebruiker krijgt de RTE wel te zien, maar wanneer hij het
tabblad tekst voor de eerste keer selecteert kan hij geen tekst
selecteren. De cursor komt niet in het tekstveld te staan. Wisselt hij
op dat moment naar het tabblad Algemeen en weer terug naar Tekst, dan
werkt het wel.

Kortom: erg inconsistent gedrag, aangezien het bij mij allemaal soepel
loopt. De internetverbinding van mijn klant is snel te noemen en ze
werken allemaal met een recente versie van Firefox dus daar ligt het
volgens mij ook niet aan.

Ik hoop dat iemand ideeen heeft. Het installeren van een andere RTE is
eigenlijk geen optie, maar ik sta voor alles open.

Alvast bedankt

Jochem