[TYPO3-UG Dutch] RTE traag bij klant

Rudy Gnodde (WIND Internet) rgn at windinternet.nl
Thu Aug 19 11:12:07 CEST 2010

Beste Barbara,

On 19-8-2010 10:47, Barbara Wijbenga wrote:
> Goeiemorgen,
>
> Sinds 4.4 duurt bij een klant van ons het laden van de RTE erg lang
> (>30s.). Ook bij hun ICT bedrijf, waar ze ook contact mee hadden
> opgenomen i.v.m. dit probleem is het zo traag (Ziggo, 3Mb/sec upload,
> 20Mb/sec download).
> Echter bij mij thuis (UPC, 3Mb/sec upload, 30Mb/sec download - IE8 en
> FF) en op het werk is het niet traag.
>
> Heeft iemand dit ook gehad en hoe is dat opgelost? Ik ben bang dat ik
> anders moet gaan downgraden omdat de klant er van overtuigd is dat het
> van de update van Typo3 komt.

> [...]

Waarschijnlijk heeft dit niets te maken met de internet verbinding, maar
met de hardware en/of software van hun computers. Misschien dat ze een
andere browser gebruiken (IE6 is bijvoorbeeld vergeleken met moderne
browsers erg traag met JavaScript, hoewel ik daar niet echt een verschil
tussen 4.3 en 4.4 in merk), of een virusscanner, of weinig geheugen of
processorkracht.

Groeten,

Rudy Gnodde
WIND Internet