[TYPO3-UG Dutch] Optie niet aanwezig: You MUST install the extenion "statictemplates"

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Sun Aug 1 10:44:28 CEST 2010

Jordan van Bergen wrote:
> Ik heb de DB check uitgevoerd en die regelde alleen een update van
> tt_content items en bij de compare database kwam dan nog steeds
> dezelfde melding.

Als de DB check geen fouten verder ontdekt moet je inderdaad concluderen
dat er nog static templates in gebruik zijn.

> Andere vraag: ik gebruik dus blijkbaar static templates in mijn
> configuratie. Hoe kom ik hier van af en hoe moet ik het eigenlijk
> instellen/configureren?

Het is helemaal niet erg dat je ze gebruikt. In de praktijk bleek het
alleen nog vrij weinig voor te komen. Om het systeem zo 'slank' mogelijk
te maken is besloten om ze in een systeemextensie onder te brengen;
alleen als ze nodig zijn hoef je de extensie te installeren.

Bijgaand screenshot laat de plek zien waar ze in je TS template (gebruik
de optie om de hele template te bewerken, niet alleen constants of
setup) geïnclude worden.

Als blijkt dat ze niet echt meer gebruikt worden, maar nog wel geïnclude
zijn (en dat kun je of proberen en kijken of alles nog werkt, of dat
weet je misschien van het moment dat je de site gebouwd hebt) dan zou je
ze kunnen verwijderen. De systeem-extensie kan dan ook weg en de
database compare mag dan ook de betreffende tabellen weggooien.

--
Jigal van Hemert