[TYPO3-UG Dutch] SR_FEUSERREGISTRATION + Kickstarter + File Upload Field

marvin at f-graphics.nl marvin at f-graphics.nl
Thu Apr 1 12:33:02 CEST 2010

Beste lijst,

Ik heb via de kickstarter extensie zelf een extensie
gemaakt welke de fe_users tabel uitbreidt met een aantal velden.

Dit heb
ik gedaan volgende de uitleg op :
http://wiki.typo3.org/index.php/Extending_typo3_tables

Nu heb ik dit
opzich prima werkend nu in mijn registratie formulier van
sr_feuserregistration ,

Tekstvelden en radio buttons krijg ik allemaal
netjes zichtbaar in front-end als back-end. Maar ik krijg met geen
mogelijkheid een veld met type FILE,

Dus een file upload formulier,
zichtbaar in de front-end. Er komt alleen te staan: group:unsupported

Ik
heb al flink op google gezocht maar heb nog geen werkende oplossing kunnen
vinden. In de backend is het nieuwe veld wel gewoon netjes terug te vinden,
en werkt hij ook.

De extensie werkt verder prima, ik roep het veld voor
de file upload aan met de volgende marker aan in de registratie template
van sr_fe_userregistration:

 Bedrijfslogo:
###REQUIRED_TX_FGRAPHICSFEUSEREXT2_COMPANYLOGO###

###EVAL_ERROR_FIELD_TX_FGRAPHICSFEUSEREXT2_COMPANYLOGO###

###MISSING_TX_FGRAPHICSFEUSEREXT2_COMPANYLOGO###

###TCA_INPUT_tx_fgraphicsfeuserext2_companylogo###

Om
de andere markers (textarea, radiobuttons) te laten werken heb ik al in de
map ext/fgraphics_feuserext2/ een bestand aangemaakt :

ext_localconf.php

met de volgende content:

if (TYPO3_MODE=='FE'){

$GLOBALS['TYPO3_CONF_VARS']['EXTCONF']['sr_feuser_register']['extendingTCA'][]
= 'fgraphics_feuserext2';

}

Wellicht moet ik hier nog iets aan
toevoegen zodat ook de fileupload goed werkt?

Is er iemand die dit ook
eens heeft gehad, of me een zetje in de juiste richting kan geven? Ik ben
nu al flink wat uren aan het zoeken naar een oplossing.

Het al aanwezige
UPLOAD veld in fe_users gebruiken is geen optie aangezien ik deze al in
gebruik heb.

Hopelijk is er iemand die dit eerder heeft gehad of hier een
oplossing voor heeft!

Alvast bedankt voor de reactie,

Met vriendelijke
groet,