[TYPO3-UG Dutch] FW: sr_fe user register + Kickstarter + FILE upload

Marvin Stobberingh marvin at f-graphics.nl
Thu Apr 1 12:30:34 CEST 2010

Beste lijst,

Ik heb via de kickstarter extensie zelf een extensie gemaakt welke de
fe_users tabel uitbreidt met een aantal velden.

Dit heb ik gedaan volgende de uitleg op :
http://wiki.typo3.org/index.php/Extending_typo3_tables

Nu heb ik dit opzich prima werkend nu in mijn registratie formulier van
sr_feuserregistration ,

Tekstvelden en radio buttons krijg ik allemaal netjes zichtbaar in front-end
als back-end. Maar ik krijg met geen mogelijkheid een veld met type FILE,

Dus een file upload formulier, zichtbaar in de front-end.  Er komt alleen te
staan:           group:unsupported

Ik heb al flink op google gezocht maar heb nog geen werkende oplossing
kunnen vinden. In de backend is het nieuwe veld wel gewoon netjes terug te
vinden, en werkt hij ook.

De extensie werkt verder prima, ik roep het veld voor de file upload aan met
de volgende marker aan in de registratie template van
sr_fe_userregistration:

<!-- ###SUB_INCLUDED_FIELD_tx_fgraphicsfeuserext2_companylogo### -->

                <dt>

                               <label>Bedrijfslogo:
###REQUIRED_TX_FGRAPHICSFEUSEREXT2_COMPANYLOGO###</label>

                </dt>

                <dd>

                               <!--
###SUB_ERROR_FIELD_tx_fgraphicsfeuserext2_companylogo### -->

class="tx-srfeuserregister-pi1-error">###EVAL_ERROR_FIELD_TX_FGRAPHICSFEUSER
EXT2_COMPANYLOGO###</p>

                               <!--
###SUB_ERROR_FIELD_tx_fgraphicsfeuserext2_companylogo### -->

                               <!--
###SUB_REQUIRED_FIELD_tx_fgraphicsfeuserext2_companylogo### -->

class="tx-srfeuserregister-pi1-error">###MISSING_TX_FGRAPHICSFEUSEREXT2_COMP
ANYLOGO###</p>

                               <!--
###SUB_REQUIRED_FIELD_tx_fgraphicsfeuserext2_companylogo### -->

###TCA_INPUT_tx_fgraphicsfeuserext2_companylogo###

                </dd>

<!-- ###SUB_INCLUDED_FIELD_tx_fgraphicsfeuserext2_companylogo### -->

Om de andere markers (textarea, radiobuttons) te laten werken heb ik al in
de map ext/fgraphics_feuserext2/ een bestand aangemaakt :

ext_localconf.php

met de volgende content:

if (TYPO3_MODE=='FE'){

$GLOBALS['TYPO3_CONF_VARS']['EXTCONF']['sr_feuser_register']['extendingTCA']
[] = 'fgraphics_feuserext2';

}

Wellicht moet ik hier nog iets aan toevoegen zodat ook de fileupload goed
werkt?

Is er iemand die dit ook eens heeft gehad, of me een zetje in de juiste
richting kan geven? Ik ben nu al flink wat uren aan het zoeken naar een
oplossing.

Het al aanwezige UPLOAD veld in fe_users gebruiken is geen optie aangezien
ik deze al in gebruik heb.

Alvast bedankt voor de reactie,

Met vriendelijke groet,

Marvin Stobberingh