[TYPO3-UG Dutch] tijdelijk tweede website erbij

Daniel Doesburg daniel at typo3-nl.eu
Fri Sep 18 18:46:05 CEST 2009

Hallo Huug,

Ik kan je nog niet helemaal volgen.

Je zegt dat je onder deze map (htdocs/klant2009/) een nieuwe versie
(4.1.8) geïnstalleerd hebt. Vermoedelijk bedoel je 4.2.8., maar dat ter
zijde.

Heb je hiervoor ook een virtual host aangemaakt?

Krijg je wel het (juiste) inlogschermpje voor de backend?

Kun je wel met sub.domein.tld/typo3/install in de install tool van dat
subdomein komen?

Overigens kan ik de opmerking van de wijziging van de centrale index.php
niet plaatsen. Maar ik ben een PHP- noch een Apache guru.

De manier die ik in TYPO3 literatuur tegen kom gaat meestal als volgt:

htdocs/
	www.domein1.tld
	www.domein2.tld
	sub1.domein1.tld
	sub2.domein1.tld
etc.
	typo3_src-4.2.8

In apache voeg je dan als virtual hosts de domeinen en subdomeinen toe.
In de bovenstaande subdirectories van htdocs staan dan de symlinks
waarvan de laatste in de chain verwijst naar ../typo3_src-4.2.8

Dus in elk (sub)domein staat een index.php (symlink).

Hoef je dus niets te wijzigen aan een centrale index.php.

Het enige wat je hoeft te doen bij het online zetten is de namen van de
subdirectories te wijzigen.

Of snap ik je probleem niet?

Met vriendelijke groeten,

Daniel Doesburg