[TYPO3-UG Dutch] Meerdere content elementen in verschillendeproductblokjes op mainpage

Pim Broens - Redkiwi broens at redkiwi.nl
Thu Oct 8 10:59:58 CEST 2009

> Hi list,
>
> Op de mainpage van de website die ik maak, maak ik gebruik van een 3
> kolommen. links (getLeft), rechts (getRight) en midden (get).
>
> Op de mainpage wil ik 6 verschillende producten weergeven waarvan er
> steeds
> 3 blokjes naast elkaar staan. (dit allemaal in de middelste kolom)
>
> Hoe krijg ik het voor elkaar dat men deze 6 verschillende blokjes via
het
> backend apart van informatie kan voorzien.
>
> Op dit moment is het zo dat als ik het eerste blokje van content
> [...]

Hoi Arjan,

Het is mij nog enigszins onduidelijk wat je precies wilt bereiken, maar
het is mogelijk om de standaard kolommen uit te breiden van TYPO3.
Zoals er nu een left / rigt / content / border beschikbaar zijn, kun je
hier naar eigen inzicht zaken aan toevoegen.

Zoals ik het gedaan heb is als volgt:

Dit toevoegen aan extTables.php in typo3conf. Dit voegt nieuwe kolommen
toe, naast de standaard
laatste nummer is een idtje welke je nodig hebt in typoscript

$TCA["tt_content"]["columns"]["colPos"]["config"]["items"] = array (
    "1" => array ("Left||Left||||||||","1"),
    "0" => array ("Content||Ccontent||||||||","0"),
    "2" => array ("Right||Right||||||||","2"),
    "3" => array ("Border||Border||||||||","3"),
    "4" => array ("-----------||-----------||||||||",""),
    "5" => array ("HeaderSlide||HeaderSlide||||||||","5")
);

De ------ is puur een estetische scheiding in de dropdown tussen de
standaard en de nieuwe. De nieuwe kan je zo ver uitbreiden als je wilt.
Hier is er slechts 1, maar dat mogen er uiteraard meer zijn.

Nog ven de temp_CACHED_* bestanden weggooien in typo3conf en cache
clearen.

Daarna kan je in typoscript de column definieren door het volgende te
doen:
styles.content.getSlideshow < styles.content.get
styles.content.getSlideshow.select.where = colPos=5

(getSlideShow is een naam die je uiteraard zelf mag instellen, vullen
met de styles.content.get en dan de colPos select overschrijven met het
idtje uit de extTables.php array).

De nieuwe kolom is dan bereikbaar via styles.content.getSlideshow

Succes!

Met vriendelijke groet,

Pim Broens
Redkiwi