[TYPO3-UG Dutch] TYPO3 versie 4.3 beta 1

Patrick Broens patrick at netcreators.com
Mon Oct 5 10:10:48 CEST 2009

Hoi Daniel,

Daniel Doesburg wrote:
> [...]
Bekijk je PHP error log eens. Wellicht dat die meer inzicht geeft.

> Ik had gehoopt dat er hier iemand al direct een oplossing zou roepen.
> In elk geval ga ik het verder uitzoeken. In het verleden hoorde ik dat
> voor FLOW3 minimaal PHP5.3 nodig is. Omdat de nieuwe features met 1 of
> beide benen steunen op (derivaten van) FLOW3 zou dat best eens de reden
> kunnen zijn. Ik vind in de annoncering van deze versie niets daarover.
> Maar dat kan aan mij liggen.
Ligt niet aan jou ;-) Voor versie 4.3 is namelijk PHP 5.3 helemaal niet
nodig. Ondanks dat ExtBase en Fluid afkomstig zijn vanuit FLOW3, zijn
deze herschreven voor gebruik in de 4.x branch. Bepaalde zaken die
geintroduceerd zijn in PHP5.3, zoals namespaces, worden in extBase en
Fluid in 4.x niet gebruikt. Daardoor is het niet nodig om je PHP te updaten.

Patrick