[TYPO3-UG Dutch] direct mail en return path probleem

Mark Kuiphuis spam at markyourweb.com
Thu Oct 1 23:58:14 CEST 2009

WP Perquin wrote:
> Ik heb het opgelost (na lang zoeken) door het toevoegen van de volgende
> regel in m'n conf file:
> $TYPO3_CONF_VARS[SYS][forceReturnPath] = 1;
> Heel vreemd dat het verder nergens staat.

Dit zou te maken kunnen hebben met het feit (correct me if I am wrong)
dat ook expliciet in de mailserver software (Postfix, Exim, Sendmail)
ingesteld moet worden welke system users de -f optie mogen gebruiken.

Dus ook al zou je deze waarde instellen in TYPO3, dan kan nog steeds in
de mailserver voor de user (die de httpd-server runt) niet toegestaan
zijn om deze -f optie te gebruiken.