[TYPO3-UG Dutch] Crop functie met Gdlib

Stef Vossen stef.vossen at gmail.com
Thu Nov 26 16:17:36 CET 2009

Beste lijst,

Ik gebruik een webserver waarop de php exec functie uitgeschakeld is
waardoor ik genoodzaakt ben Gdlib ipv Imagemagick te gebruiken. Met de
extensie jb_gd_resize worden alle afbeeldingen door Gdlib verwerkt.

Bij de uitvoer van een aantal extensies wil ik de afbeeldingen 'vierkant'
maken. Dit doe ik door de hoogte/breedte van afbeeldingen/thumbnails in te
stellen naar bijvoorbeeld 100c, zodat de crop functie aangeroepen wordt.

Met ImageMagick werkt dit prima, alleen voor Gdlib werkt dit niet. Heeft
iemand een idee of hier een oplossing voor is?

Gr,
Stef