[TYPO3-UG Dutch] zip of tar.gz voor UNIX??

Arjan D arjanduijkers at gmail.com
Thu May 28 10:02:22 CEST 2009

Hi List,

Ee hele goede morgen allemaal ;)

Waar kan ik die dump van mijn database maken?
Ik heb gevonden dat dit met deze regel kan:

$mysqldump -u username -ppassword Mijndatabase > mijndatabase.sql

Maar dus geen idee waar ik die in moet voeren.

Vervolgens moet ik de mijndatabase.sql uploaden naar mijn webserver (in
welke map)?

En waar kan ik dan $mysql -u username -ppassword Mijndatabase <
./mijndatabase.sql
invoeren om vervolgens de database terug te zetten?

Alvast bedankt,

Groeten,
Arjan