[TYPO3-UG Dutch] zip of tar.gz voor UNIX??

Wiel, J.A.M. van de j.a.m.v.d.wiel at tue.nl
Wed May 27 13:39:51 CEST 2009

Hoi Arjan,
Die 24 uur zit je te wachten op DNS-propagatie. Dat kun je voor je lokale machine eenvoudig een handje helpen. Zie de file:

C:\Windows\System32\driver\etc\hosts

Dit is een gewoon tekstbestand dat je met notepad kunt openen. Voeg als onderste regel het volgende toe:

xxx.xxx.xxx.xxx www.mijnsite.nl

Hierbij vervang je de xxx door het IP-adres van je php5-server. Nu omzeil je uitsluitend op je eigen machine(!) het DNS-systeem en kun je meteen verder. Morgen, als DNS netjes is doorgevoerd, kun je deze regel weer uit de file verwijderen.

Het dumpen van een MySQL-database gaat met het commando mysqldump. Dit levert je een tekstbestand op dat SQL-queries bevat die de hele database opnieuw construeren op een andere plek. Het overzetten van de bestanden die MySQL zelf aanmaakt is niet aan te raden. Dat werkt alleen goed wanneer je uitsluitend MyISAM-tabellen gebruikt in je database en de MySQL-versies op beide machines identiek zijn. Het dumpen/restoren van MySQL kan bij mijn weten ook via phpMyAdmin (als je dat beschikbaar hebt), maar dat heb ik al lang niet meer gebruikt dus ik kan je daar niet zo uit m'n hoofd mee helpen.

Groeten,
Bas