[TYPO3-UG Dutch] mysql_pconnect()

Frans Saris franssaris at gmail.com
Wed May 27 11:08:00 CEST 2009

Op 27 mei 2009 10:37 schreef Jacco van der Post <
jacco at id-internetservices.com> het volgende:

> Hoi
>
> Bij een hoster staan een aantal TYPO3 sites op een server. Af en toe
> treedt bij een willekeurige TYPO3 site de foutmelding op "The current
> username, password or host was not accepted when the connection to the
> database was attempted to be established! database error".
>
> Nu krijg ik van de host te horen dat TYPO3 dan maar mysql_conncect moet
> gebruiken ipv mysql_pconnect.
>
> Ik las ergens dat dit een tragere server tot gevolg kan hebben. Wat
> vinden jullie daarvan / ervaringen? Moet ik nu alle sites veranderen in
> [...]

Onze ervaring is dat je bij een typo3 installatie op een shared hosting die
druk wordt bezocht het gebruik van pconnect beter uit kunt zetten. Om de een
of andere reden worden de gereserveerde connections niet op tijd vrijgegeven
en dat resulteerd in de 'Can't connect' foutmelding.

mvg
Frans Saris