[TYPO3-UG Dutch] front end users

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Mon May 18 01:04:28 CEST 2009

Dick Sijtsma schreef:
> [...]
> webmaster aangemaakt. Ook moeten ze uiteindelijk worden getoond in een
> lijst zoals bijvoorbeeld mogelijk wordt gemaakt door feuserlisting.
>
> Ik heb daar twee extensies voor gezien die bruikbaar lijken:
> feuser_admin of sr_feuser_register. Het verschil tussen die twee is
> echter lastig te doorgronden zeker omdat er geen handleiding te vinden
> is van feuser_admin. feuser_admin lijkt verder ook wel erg oud (2002).
>
> Daarom de volgende vragen:
> 1) Waar kan ik de handleiding van feuser_admin vinden? Ik lees die

Deze extensie bestaat eigenlijk alleen maar uit configuratie van de
fe_adminLib uit de TYPO3 core plus een HTML template. Hij doet wat hij
moet doen en dus al lang niet meer gewijzigd.

De documentatie van fe_adminLib is te vinden op:
http://typo3.org/documentation/document-library/references/doc_core_tsref/4.1.0/view/11/3/

> 2) Kunnen ze tesamen geinstalleerd zijn of gaat dat elkaar tegenwerken?

Ze kunnen beide geïnstalleerd zijn, maar of dat nut heeft?

> 3) Welke werkt het beste met feuserlisting?

Maakt niet uit. Beide maken fe_users aan en feuserlisting maakt daarvan
weer een lijstje.

> 4) Bij feuser_admin kan ik in het veld CODE 'EDIT' invullen. Wat zijn de
> andere opties?

CREATE, DELETE. Dit is een standaard (ouderwets) veld in het backend
formulier dat door de meeste extensies wordt uitgeschakeld en indien
nodig vervangen wordt door een select-box.
Als ik naar de code van feuser_admin kijkt ben ik er niet zeker van dat
dit veld enige functie heeft in dit geval...

Groetjes,

--
Jigal van Hemert.