[TYPO3-UG Dutch] Dynamische content op mainpage

Walrick lists at globalhealingcircle.net
Thu May 14 11:43:59 CEST 2009

Hallo Arjan,

Voor het geval het nu of in de toekomst ooit handig is een alternatieve
manier om de blokken agenda en geniet te verwijderen op andere pagina's
ipv het werken met twee verschillende template files:

Je hebt nu in je eerste template staan:
Agenda</span>

Ongetwijfeld met ook nog marker voor het einde, zoals
<!--###agendablok### einde --> </div>

Wat ik zou doen is de div binnen de marker plaatsen en in je TS
toevoegen middels een wrap.

Je HTML wordt dan zoiets als:

<!--###agendablok### begin --><div id="agendablok"><span class="agenda">
Agenda</span></div><!--###agendablok### einde -->

Dan moet je natuurlijk nog die div om de output heen hebben.
subparts.agendablok < styles.content.getLeft
subparts.agendablok.wrap = <div id="agendablok">|</div>

En je wilt dat dit alles alleen op bepaalde pagina's zichtbaar is:
[globalVar = TSFE:uid=16, TSFE:uid=14, TSFE:uid=17]
subparts.agendablok < styles.content.getLeft
subparts.agendablok.wrap = <div id="agendablok">|</div>
[else]
subparts.agendablok =
[END]

Zomaar een alternatieve methode.

Werkt alleen als het voldoende is om die div's weg te halen bij de
overige pagina's en je daar dus geen left and right content nodig hebt.

Als je in alle gevallen meerdere typo3 "kolommen" wilt gebruiken maar
alleen op een andere plaats zal je wel met meerdere templates moeten werken.

Groet,

Walrick

--
webmaster Global Healing Circle