[TYPO3-UG Dutch] Dynamische content op mainpage

Daniel Doesburg daniel at typo3-nl.eu
Thu May 14 00:11:09 CEST 2009

Hoi Arjen

Arjan D schreef:
> btw, over die data in de agenda zei je dat ik een tabel moest maken met 5
> kolommen.
> Als ik dit doe met de RTE dan krijg ik een tabel van 1000px width ofzo....
> en elke cell krijgt
Als je rechtsklikt in de tabel kun je de breedte aanpassen, naar wens in
px of in %
Misschien moet je eerst even het type op Demo zetten in de Extensie Manager.

> de class p.bodytext mee...

Morgen zoek ik even naar de juiste code om dat te onderdrukken.
Overigens kun je dat zelf ook doen.
Kijk eerst in de mailinglijst RTE, en dan, als je het nog niet gevonden
hebt, in de Engelse en de Duitse lijst.

Succes.

> Verder zie ik dat ik een border om het plaatje kan doen via typo.
> Alleen kan ik geen kleur en dikte van de border kiezen. (of zie ik iets over
> het hoofd)
Misschien. In de Constant Editor kun je dikte (breedte) van de border
instellen. Maar dat is dan wel website breed. Alhoewel, je weet nu hoe
je met condities per pagina andere instellingen kunt aangeven.
> Hierdoor zou ik dus een div aan het plaatje moeten toekennen.
???
> Is dit een lastig karwei of simpel op te lossen?
Nogmaals, in TYPO3 kan alles aangepast worden.

Maar als ik het wel heb zorgt CSS_styled_content er al voor dat er een
hele laag aan divs met id's en classes om heen gepakt zit. Dus die kun
je zo gebruiken in je stylesheet.

> Groeten,
>
> Arjan

Met vriendelijke groeten,