[TYPO3-UG Dutch] google analytics

Ronald Wopereis woepwoep at gmail.com
Sun Jun 28 10:47:06 CEST 2009

hi all,
ik heb een hook gemaakt waarmee de klant zijn eigen google analytics code
kan toevoegen en op die manier kan kiezen om site statistics te volgen.
vraag : is deze manier (zie hieronder) handig / kan het anders / handiger ?
alvast bedankt,

Ronald

[1] in de "menu" template opgenomen:
# Google Analytics lib.g-a = FILE lib.g-a.file =
fileadmin/user_upload/{$sitename}/g-a.inc

[2] in de site-template (index.tmpl) opgenomen, vlak boven de </body>, de
anchor voor templavoila:

[3] in templavoila een veld "g-a", gemapt naar de <div id="g-a">
type=ELEMENT, editingType=TypoScript Object Path, objectPath=lib.g-a

[4] file aangemaakt in de directory fileadmin/user_upload
director/{$sitename}/g-a.inc
inhoud:  "<!-- vervang deze regel door de google analytics js code -->"

--
Come and join me on Ecademy Club "Follow Me - learn how to become the Warren
Buffet of the Atttention Economy"