[TYPO3-UG Dutch] toegangs rechten voor full -backup en realurl mgt

Daniel Doesburg daniel at typo3-nl.eu
Sat Jul 25 20:53:26 CEST 2009

Hoi Willem,

Een poging, want echt snappen doe ik het nog niet.
Je zegt dat je een groep met rechten hebt. Mag ik dat vertalen met dat
jij een BE-usergroup bedoelt? En daar kon je blijkbaar o.a. ook recht
geven op de backupmanager en de realurltool?
Goed gegokt?

Dan denk ik dat ik je kan helpen.
Ik heb het niet getest, maar volgens mij mogen "niet-admin"-s over het
algemeen niet bij de "Beheerwerkset". Spreekt eigenlijk voor zich.

Maar daar is wel wat aan te doen. Hoe het met de beide genoemde
extensies precies zit weet ik niet maar als je bv bij quixplorer kijkt
blijkt er een typoscript property "allownonadmins" (of zoiets) te zijn.
Op basis van die waarde krijgen non-admins wel of geen toegang tot
quixplorer. Andere extensies hebben dat niet.
Maar in alle gevallen kom je dicht bij een oplossing als je naar de
conf.php van de extensie gaat.

Daar staat iets in de geest van:
$MCONF["access"]="admin";

Als dat er keihard in staat wijzig dat dan in:
$MCONF["access"]="user,group";

Staat daar een constructie ala quixplorer dan weet je ook wat je te doen
staat.

Succes.

Met vriendelijke groeten,

Daniel Doesburg