[TYPO3-UG Dutch] hoe weergeven meta-data van een media-element op een pagina

Walter Tak walter at waltertak.com
Fri Jul 24 02:55:18 CEST 2009

Hai,

korte vraag:

Hoe kan ik meta-data velden zoals "auteur", "omschrijving" , "trefwoorden" e.d. die ingevuld zijn bij een media-element in de directory [fileadmin/video] weergeven op een pagina ?

M'n typoscript is nogal roestig na een kleine 3 jaar niet meer met T3 gewerkt te hebben (laatste versie was 3.8.nogwat).

Situatie: op een pagina nummer X zit een media-element "filmpje.flv". Ik kan zien dat het ID van het record in de [tx_dam] (DAM ext is geinstalleerd) bv 44 is.

Ik weet dat ik met deze code veld [filename] kan ophalen uit de tabel [tx_dam]

temp.DatabaseValue = COA
temp.DatabaseValue {
  wrap = titel: |
  5 = RECORDS
  5 {
    # id of the template record in tx_dam
    source= 1
    tables = tx_dam
    conf.tx_dam >
    conf.tx_dam = TEXT
    conf.tx_dam.field=description//file_name
  }
}

    DBVALUE < temp.DatabaseValue

Met ###DBVALUE### in m'n template beeld ik in dit geval de inhoud van veld [filename] af.

Alleen kreeg ik dan altijd het 1e record uit de tabel terug (wegens source = 1)

Met ts wil ik nu dus uit m'n kolom genaamd [LINKS] kolom 1 (0-based) waarin het media-element zit, graag het ID van dat media-element weten zodat ik daarmee uit de tabel [tx_dam] de tekst uit de overeenkomstige velden kan halen, maar .. hoe ook alweer ? Ook heb ik zo'n idee dat ik misschien al rechtstreeks alle meta-data die bij m'n media-element kan uitlezen zonder
dat handmatig 'nog een keer' te doen via methode [RECORDS].

Ik hoop dat dit duidelijk genoeg omschreven is ;)

Groeten,
Walter