[TYPO3-UG Dutch] probleem met fe users login

marvin at f-graphics.nl marvin at f-graphics.nl
Thu Jul 23 23:46:54 CEST 2009

Beste lijst,

Misschien een hele simpele vraag, maar ik ben er nu al een tijdje mee aan
het klooien.

Ik heb een website opgezet met oa tt_news en een poll en comment systeem.
Nu heb ik geprobeerd
hier login (en uiteindelijk ook registreer) functionaliteit aan toe te
voegen alleen ondervind ik hier redelijk wat problemen mee.

Mijn probleem is als volgt. Ik heb een login form via een marker in mijn
template.html gezet en deze is dus altijd zichtbaar (mits er niet al in
gelogd is) ..deze is gekoppeld aan de sysfolder met usergroups en users.
In de template heb ik de volgende waardes gedefineerd:

plugin.tx_newloginbox_pi1.storagePid = 50
plugin.tx_newloginbox_pi1.templateFile = fileadmin/templates/login.html
plugin.tx_felogin_pi1.templateFile =
fileadmin/templates/template_login.html

dit werkt vooralsnog naar behoren, op elke willekeurige pagina kan ik
inderdaad inloggen. Hij accepteerd de login ook en zelfs een stukje code
wat weergeeft of er een, en welke, gebruiker is ingelogd werkt netjes, de
pagina ververst en de gebruiker is ingelogd. Alleen zodra ik nu naar een
andere pagina binnen de website browse, via bijv een link op de pagina, dan
is de gebruiker weer uitgelogd en moet ie weer opnieuw inloggen.

- www.domain.com    < template >
   -  home
   -  page1
   -  page2
   -  page3
      - page3-1
      - page3-2
..etc etc

Ik heb ondertussen al van alles geprobeerd, maar kom maar niet echt
verder...heeft iemand enige suggesties of een mogelijke oorzaak hiervoor?
Zo ziet mijn page-root eruit.:

Met vriendelijke groet,

Marvin Stobberingh
F-Graphics