[TYPO3-UG Dutch] Alle inhoud van 1 pagina in XML

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Wed Jul 22 23:23:00 CEST 2009

Jordan van Bergen wrote:
> Ik verwacht dat het best zal kunnen maar nu de vraag hoe ;-) Ik wil
> gewoon de inhoud (content) van 1 bepaalde pagina in XML output krijgen.
>
> Iemand een idee hoe dit te doen met een type= of zoiets?

Ja, het kan via een type= of zoiets, maar het kost wel wat werk.
Zoals je voor type=0 (standaard waarde) HTML templates hebt voor de
pagina en alle extensies daarop plus eventueel HTML in allerlei
Typoscript wrap's, etc. zo zul je voor dat andere type templates moeten
maken die XML bevatten waarin de data moet komen.
Ook zul je wellicht delen van de configuratie van tt_content en
lib.stdheader moeten aanpassen om in je gewenste XML structuur te vallen.

Mocht je het voor een redelijk simpele pagina (bijvoorbeeld alleen
pagina plus een enkele extensie) nodig hebben, dan blijven je
aanpassingen redelijk beperkt.

'k Heb op die manier al eens een RSS feed van de output van een extensie
gebouwd.
Je kunt ook eens in tt_news rondkijken; die heeft ook op de manier van
een type een RSS (ook XML) output van news records gemaakt.

Groetjes,

--
Jigal van Hemert.