[TYPO3-UG Dutch] Breadcrumbnavigation en spacer-pagina's

Walrick lists at globalhealingcircle.net
Sat Jul 18 20:05:28 CEST 2009

Marijn Depraetere wrote:

> ITEM 1 (snelkoppeling)
> -- SPACER 1
> -- SUBITEM 1.1
> -- SUBITEM 1.2
> -- SPACER 2
> -- SUBITEM 1.3
>

> ITEM 1 > SUBITEM 1.1
>
> Dit zou eigenlijk dit moeten zijn:
>
> ITEM 1 > SPACER 1 > SUBITEM 1.1
>
> VRAAGSTELLING
> Hoe kan ik mijn broodkruimelnavigatie zo configureren dat niet alleen de
> "echte" pagina's, maar ook de spacer-pagina's worden opgenomen?

Hallo Marijn,

Het resultaat wat je krijgt is logisch. Aangezien de spacers voorzover
ik uit je verhaal opmaak op hetzelfde niveau in de paginaboom staan als
de subitems, is het normaal dat je die niet in je rootline tegenkomt,
aangezien daar van ieder niveau maximaal 1 item in voor zal komen.

Wellicht kan het een oplossing zijn om je pagina boom aan te passen naar:

ITEM 1 (snelkoppeling)
-- SPACER 1
---- SUBITEM 1.1
---- SUBITEM 1.2
-- SPACER 2
---- SUBITEM 1.3

Maak dan van wat nu die spacers zijn een ook weer een shortcut naar het
eerste subitem. En voeg een niveau toe in je TS menu, zodat de subitems
ook weergegeven worden. Op die manier zou je rootline ook moeten kloppen.

Doormiddel van html en css kan je ervoor zorgen dat de voormalige spacer
(nu shortcut) en het subitem hetzelfde weergegeven worden als dat nu is.

Misschien heb je hier wat aan.

Groet,

Walrick

--