[TYPO3-UG Dutch] Breadcrumbnavigation en spacer-pagina's

Marijn Depraetere marijn.depraetere at telenet.be
Sat Jul 18 18:49:21 CEST 2009

Hoi,

Config:
Typo3 4.2.6
Dedicated LAMP omgeving

Situatie:

Ik heb een breadcrumbnav lopen op mijn website.  Deze wordt
geconfigureerd via typoscript op mijn root-template, in een
templavoila-lib gedropt en zo dus weergegeven op mijn pagina's.  Dit is
de typoscript:

<---- START BREADCRUMB NAV ---->

  lib.breadcrumbNav = HMENU
    lib.breadcrumbNav {
       special = rootline
       entryLevel = 1
       noBlur = 1
       }
    lib.breadcrumbNav.1 = TMENU
    lib.breadcrumbNav.1 {
    noBlur = 1
    NO.allWrap = |*| &nbsp; | &nbsp; |*|
    SPC.allWrap = |*| &nbsp; | &nbsp; |*|
    ACT = 1
    ACT.allWrap = |*| &rarr;&nbsp; | &nbsp; |*|
  }

<---- END BREADCRUMB NAV ---->

Mijn website heeft 2 menu's: 1 hoofdmenu -  waar alle items naast elkaar
staan (niet typoscript)

1 zijmenu, waar per item alle subitems staan (wel typoscript)

De websitestructuur is opgebouwd uit verschillende items.  Elk item is
in de boomstructuur een snelkoppeling naar zijn eerste subitm.  Zo krijg
ik dus effectief dit resultaat in mijn zijmenu:

ITEM 1 (snelkoppeling)
-- SUBITEM 1.1
-- SUBITEM 1.2
-- SUBITEM 1.3

Wanneer er op item1 geklikt wordt, wordt dus subitem 1.1 weergegeven.
Dit werkt perfect.

Op het overzicht in het linkermenu te bewaren heb ik ook een aantal
spacer-pagina's tussengevoegd, zoals dit:

ITEM 1 (snelkoppeling)
-- SPACER 1
-- SUBITEM 1.1
-- SUBITEM 1.2
-- SPACER 2
-- SUBITEM 1.3

Elke spacer heeft een titel, die dus wordt weergegeven in het menu, en
dus de titel is van de onderliggende subitems

PROBLEEM
Alhoewel de structuur in mijn menu duidelijker wordt door de spacers,
worden de spacers niet opgenomen in mijn broodkruimelnavigatie.  Verder
bouwend op bovenstaand voorbeeld krijg ik nog steeds dit als
broodkruimelpath:

ITEM 1 > SUBITEM 1.1

Dit zou eigenlijk dit moeten zijn:

ITEM 1 > SPACER 1 > SUBITEM 1.1

VRAAGSTELLING
Hoe kan ik mijn broodkruimelnavigatie zo configureren dat niet alleen de
"echte" pagina's, maar ook de spacer-pagina's worden opgenomen?

Alvast bedankt voor alle hints,
Marijn