[TYPO3-UG Dutch] typoscript form javascript aanpassen

WP Perquin perquin at yuplounge.nl
Thu Jul 9 12:12:20 CEST 2009

Update:
M'n oplossing (absoluut niet de mooiste, dus graag suggesties ter
verbetering)
Pas in typo3\sysext\cms\tslib\class.tslib_content.php
Op regel 2064 het volgende aan:
$validateForm=' onsubmit="return validateForm(.....)"';

Maak je van:
$validateForm=' onsubmit="return processbar(validateForm(.....))"';

In je template zorg je ervoor dat het volgende stukje javascript voorkomt:
Page.30.headerdata = text
Page.30.headerdata.value = (
<script type="text/javascript">
function processbar(value){
	if(value == true)
	{
		//doe hier verder iets dat je "blieft" bijvoorbeeld
		return value;
	}
	else
	{
		return value;
	}
}
</script>
)
Uiteraard kan je ook verwijzen naar een extern geplaatst js bestand.

Wanneer je het niet gebruiken wilt die processbar dan nog moet uiteraard
bovenstaande allemaal niet doen! Anders ALTIJD het stukje
javascript toevoegen. Het gaat erom dat de melding true of false van
validateForm wordt teruggekoppeld, anders wordt het formulier altijd
gesubmit.

Willem
[...]

Wanneer je het niet gebruiken wilt die processbar dan nog moet je het stukje