[TYPO3-UG Dutch] Vraag over time-out van login sessies in de backend

Erwin Winkel erwin.winkel at planet.nl
Sat Feb 7 00:24:48 CET 2009

Hallo mailinglist,

Het is blijkbaar zo dat na een bepaalde tijd Typo vraagt om de loginsessie
(in de BE) te continueren. Als je daar niet bevestigend op reageert, wordt
de verbinding verbroken. Nu lijkt het alsof alle ingevoerde data (die niet
opgeslagen) zijn, ook verdwenen zijn. Dit is erg lastig voor een klant. Hij
is al diverse malen zijn data 'kwijtgeraakt'.

Nu de vragen:

   1. Kan de duur van de time-out ingesteld worden? Bv. na 5 uur i.p.v. de
   relatief korte waarde die het nu heeft? Zo ja, waar en hoe? Ik heb er
   diverse boeken op nageslagen maar kom het nergens tegen.
   2. Kan er iets geprogrammeerd / geconfigureerd worden zodat data eerst
   gesaved wordt, voordat de gebruiker uitgelogd wordt?
   3. Hoe moet ik de log file lezen: Er staan nu entries in met *
   usernaam at LIVE* en *usernaam at -99*. Wat betekent dit?

Ik hoop dat iemand hier iets over kan uitleggen.
Alvast heel erg bedankt,
Groet,
erwin

--
"Time flies like an arrow, fruit flies like a banana!"