[TYPO3-UG Dutch] ImageMagick op server maar werkt niet

Jacco van der Post jacco at id-internetservices.com
Sat Dec 19 01:06:54 CET 2009

Op 19-12-2009 0:49, Ries van Twisk schreef:

> Omdat je toegang tot de shell hebt zou ik even het commando copyeren
> (ctrl-c, ctrl-v) dat image magick zou uitvoeren.
> Dit kun je zien in de install tool.
>
> Op de command line kun je dan kijken of de image werdt gegenereerd en zo
> nee of er een foutmelding was.

Die commands kan ik dus niet zien, zoals ik schreef jumpt ie terug naar
Basic Configuration.

Echter volgens [1] kun je de install verifiëren door
/usr/local/bin/convert logo: logo.gif te typen.

Als ik in de shell /usr/local/bin/convert logo: logo.gif doe geeft ie
"No such file or directory", maar /usr/bin/convert logo: logo.gif
geeft geen error.

Volgens phpinfo is de php.ini in /etc/
Hier heb ik aan toegevoegd extension=php_imagick.dll
Tevens heb ik de Apache Webserver herstart.

Is het een rechtenkwestie ofzo die ze vergeten zijn?

Ik kan natuurlijk wel ff bij een andere installatie kijken voor die
commands.. dan nog ff uitvogelen welk pad ik moet hebben.

grtz Jacco

[1] http://www.imagemagick.org/script/install-source.php