[TYPO3-UG Dutch] ImageMagick op server maar werkt niet

Ries van Twisk typo3 at rvt.dds.nl
Sat Dec 19 00:49:59 CET 2009

On Dec 18, 2009, at 6:34 PM, Jacco van der Post wrote:

> [...]
> de installtool op Image Processing klikt en dan een test (bijv.
> Reading Image Formats) dan springt TYPO3 gewoon terug naar de Basic
> Configuration page van de installtool.
>
> Volgens installtool Basic Configuration heeft TYPO3 een Available
> ImageMagick versie ontdekt op /usr/bin/
>
> Volgens installtool Image Processing :
>
> ImageMagick enabled: 1
> ImageMagick path: /usr/bin/ (6.2.8)
> ImageMagick path/LZW: /usr/bin/ (6.2.8)
> Version 5/GraphicsMagick flag: 6
>
> Dit is een virtuele server, dus op zich heb ik toegang tot de shell.

Omdat je toegang tot de shell hebt zou ik even het commando copyeren
(ctrl-c, ctrl-v) dat image magick zou uitvoeren.
Dit kun je zien in de install tool.

Op de command line kun je dan kijken of de image werdt gegenereerd en
zo nee of er een foutmelding was.

Wel even voor de zekerheid even de plaatjes verwijderen zodat je zeker
weet dat het plaatje niet al aanwezig was.

Ries