[TYPO3-UG Dutch] coolURI en sitemap.xml

Marijn Depraetere marijn.depraetere at telenet.be
Sun Dec 6 21:50:26 CET 2009

Hoi iedereen,

TYPO3 Versie 4.2.10
Extensies:
Statica Info Tables
TemplaVoila!
Random Images
CoolURI
Basic SEO Features

Zowel CoolURI als basic_seo doen hun werk uitstekend.  Bij seo_basic is
er ook een /sitemap.xml optie, die een google-friendly xml-sitemap
maakt.  Op mijn andere projecten met REALurl heb ik nooit geen problemen
om die xml-sitemap op te roepen, maar met dit project en CoolURI heb ik
dat wel.

PROBLEEM
Als ik www.mijnsite.be/sitemap.xml oproep krijg ik enkel de root-pagina
te zien, dus geen xml sitemap.

Wat ik reeds gedaan heb:

.htaccess aangepast zodat ook .xml redirected wordt naar index.php

Aan de CoolURI configuratie XML het volgende toegevoegd:

key="sitemap.xml">776</value> </valuemap>

Ik heb in de CoolURI backend configuratie de link naar sitemap.xml
toegevoegd, om het 'page not found' probleem op te lossen.

In de handleiding staat nog vermeld dat sitemap.xml moet worden 'gemapd'
naar paginatype 776, maar hoe moet ik dat dan doen?  Ligt daar het
probleem?  T'is wat stom om enkel voor dit terug naar RealURL te moeten
overschakelen.

Bedankt voor het meedenken,
Marijn Depraetere