[TYPO3-UG Dutch] Variable fout.

Frans van der Veen [Netcreators] frans at netcreators.com
Thu Aug 27 17:38:38 CEST 2009

Beste Martijn,

Dit komt waarschijnlijk door een extensie die verkeerde waarden in de
TCA definities van de records heeft staan. Hierdoor gaat het mis bij het
renderen van de formulieren (of het opslaan). Dan geeft ie een
foutmelding in een while loop en daardoor geeft hij een foutmelding bij
de headers functie. Kortom een opeenstapeling van fouten.

Je kunt het volgende proberen:
Het gaat mis bij het opslaan van pagina's? Of andere records? Heb je
(recentelijk) een extensie geïnstalleerd die iets heeft veranderd deze
records? Zet deze extensie dan uit, leeg de cache en probeer opnieuw de
actie die de foutmelding genereert. Als dat het probleem verhelpt weet
je dat het aan die betreffende extensie ligt en dat daar ergens iets
niet goed geconfigureerd is. Dan kun je of zelf de extensie fixen
(debuggen zoals Ries van Twisk voorstelt) of de maker van de extensie
aansporen deze te fixen.

Ik kan je afraden om de bestanden class.t3lib_tcemain.php of alt_doc.php
te wijzigen, aangezien deze in de core van TYPO3 zitten en het dan
moeilijker wordt om zomaar jouw TYPO3 installatie wil gaan updaten.
Tevens zit daar het probleem ook niet.

Succes!

Groet,

Frans

--
Frans van der Veen
Certified TYPO3 Integrator / TYPO3 Developer