[TYPO3-UG Dutch] typoscript voor een specifiek content-element (tt_content)

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Sun Aug 16 21:58:35 CEST 2009

> [globalVar=TSFE : tt_content | uid = 12]

Ik heb niet het idee dat in TSFE dit element aanwezig is.

Daarbij werken condities op het niveau van een pagina (ze maken voor elke
conditie een aparte versie in de pagina cache) en niet op het niveau van
content elementen.

> Voor de duidelijkheid het gaat om twee tt_news elementen op een pagina
> waarvoor ik verschillende typoscript wil hebben.

Als het niet lukt met de configuratie binnen het flexform van het content
element, dan vrees ik dat je een andere oplossing moet gaan zoeken. Ook
Typoscript werkt op het niveau van een pagina (het is de configuratie die
per pagina wordt opgebouwd).

Als je een helemaal afwijkend blok bepaalde content nodig hebt kun je
altijd gaan werken met het Typoscript object CONTENT. Hiermee kun je met
een eigen query zelf de benodigde records bij elkaar sprokkelen. De
eigenschap renderObj bepaalt hoe de records afgebeeld worden; gelukkig is
de default waarde hiervan hoe een record van de betreffende tabel
afgebeeld wordt. Dus voor de tt_news tabel wordt de rendermethode die bij
tt_news hoort gebruikt. Het is echter niet heel moeilijk om zelf een
renderObj te bouwen:
lib.customNews = CONTENT
lib.customNews {
  table = tt_news
  select {
    selectFields = ....
    where = ....
  }
  renderObj = COA_INT
  renderObj {
    10 = TEXT
    10.field = title
    10.wrap = <h3> | </h3>
    20 = TEXT
    20.field = bodytext
    20.wrap = <div class="custom-news-body"> | </div>
  }
}

Kijk even rond in TSRef voor details:
CONTENT: