[TYPO3-UG Dutch] tt_address met reactie formulier in powermail

Erwin Winkel erwin.winkel at planet.nl
Thu Aug 13 23:24:17 CEST 2009

Ha Daniel,
bedankt voor het antwoord. Ik had al een post gedaan op typo3.net ;-) maar
(nog?) niks teruggehoord. Ik denk dat het voor Alex te elementair is...

Verder is wat jij beschrijft precies wat ik wilde bereiken. Mijn probleem is
hoe ik met de gevonden waarde van het bedrijf (naam of uid) de andere velden
op kan halen. Ik snap niet bijster veel van het 'select' verhaal. Ik kan een
redelijk SQL statement maken in de zin van 'SELECT * FROM table_name WHERE
conditie' maar hoe dit in T3 werkt, heb ik nog niet kunnen vinden. Dat zal
dan die 10% wel zijn....(waarschijnlijk meer) ;-)
Ik ga verder spitten. In ieder geval bedankt voor het antwoord. Wanneer ik
een oplossing gevonden heb, zal ik hem posten.
Groet,
Erwin

Op 13 augustus 2009 00:19 schreef Daniel Doesburg <daniel at typo3-nl.eu> het
volgende:

> Hoi Erwin,
>
> Wat die laatste 10% dan precies inhoudt is me niet helemaal duidelijk,
> maar er zijn wel een paar opmerkingen te maken bij je oplossing.
> Het stukje typoscript uit de handleiding is bedoeld voor 1 powermail
> veld. Daar moet je niet stiekem 2 ("bedrijf" en "adres") van maken. :-)
> (en je hebt een accolade-sluiten teveel)
>
> Ik zou zeggen: Haal met het script uit de manual de bedrijfsnamen in een
> selectorbox. En vervolgens, na de keuze van het bedrijf, met een select
> de rest van de gewenste velden. Ga er in principe van uit dat je voor
> [...]

"Time flies like an arrow, fruit flies like a banana!"