[TYPO3-UG Dutch] RealURL en tt_news *SOLVED*

dick hoogendijk dick at nagual.nl
Thu Aug 13 21:42:32 CEST 2009

On Thu, 13 Aug 2009 19:52:09 +0200
"Jos Schipper [netcreators]" <jos at netcreators.com> wrote:

> Dit klinkt niet als een realurl issue maar meer dat je de single view
> niet goed hebt ingesteld.
> Als de adresbar wel veranderd maar je niet echt een wijziging in de
> pagina ziet zou ik daar eerst maar gaan zoeken.

Zoals ik al schreef ben ik overtuigd dat het geen pid probleem is. Na
enig verder testen kan ik melden dat het een (voor mij) onbekend cache
probleem moet zijn. Na het tonen van een nieuwssitem blijft dit terug
komen. Leeg ik tussentijds in de BE de cache (de page cahce is genoeg)
dan doet hij het weer wel (precies een keer). dit cache probleem treedt
op na invoering van de realurl en cbrealurl extensies.

De oplossing blijkt te zitten in het UIT zetten van de cache van pid 25
(artikel) en pid 23 (de LIST) functie van tt_news. Achteraf bekeken
logisch ivm de nu gegenereerde html pagina's, maar ZONDER realurl mogen
deze pids gewoon of default cache blijven staan en ondervond ik er
nooit enige hinder van. Maar goed, het werkt nu. Kan ik nu de nieuwe
tt_news versie 3.x gaan fine tunen.

Wat betreft dat cache probleem wat in het ene geval gewoon aan mag
staan en nu dus uit moet hoor ik graag nog wel wat verdere info als dat
kan.

--
Dick Hoogendijk -- PGP/GnuPG key: 01D2433D
+ http://nagual.nl/ | SunOS 10u7 5/09 | OpenSolaris 2009.06 rel