[TYPO3-UG Dutch] tt_address met reactie formulier in powermail

Erwin Winkel erwin.winkel at planet.nl
Wed Aug 12 22:59:07 CEST 2009

Beste usergroup,
ik heb een soortgelijke vraag als die Jordan van Bergen een tijdje geleden
heeft gesteld, echter i.p.v. ttnews wil ik een koppeling met tt_address
aanbrengen. Ik heb een formulier gemaakt met powermail met daarin een
drop-down box die een keuze laat maken uit een aantal bedrijven. Afhankelijk
van het gekozen bedrijf wil ik de adresgegevens in een aantal powermail
velden stoppen (read-only). Ik heb al ge-experimenteerd met PHP en ik kan
met een sql-statement de betreffende velden uit de tt_address tabel halen,
echter ik krijg ze nog niet in powermail. Ik zag de oplossing van Jordan en
dit is voor 90% al de oplossing voor mijn vraag. Kan iemand mij helpen met
de laatste 10%?

Wat ik tot nu toe heb:

# dropdown box met de naam van de maatschappij

lib.maatschappij = COA
lib.maatschappij {
    10 = TEXT
    10.value = <label for="uid197">Bedrijf</label>
    15 = TEXT
    15.value = <label for="uid201">Adres</label>

    20 = CONTENT
    20.wrap = <select id="uid197" name="tx_powermail_pi1[uid197]"
size="1">|</select>
    20 {
        table = tt_address
        select {
            pidInList = 1302
            orderBy = company
                       }
            renderObj = COA
            renderObj {
                10 = COA
                10 {
                    10 = TEXT
                    10 {
                        field = uid
                        wrap = <option value="|">
                    }
                    20 = TEXT
                    20 {
                        field = company
                        wrap = |</option>
                    }
                }
            }
        }
    }
}

Uit de oplossing van Jordan heb ik het volgende gehaald:

# opzoeken van adressen in (opzeg)formulier
lib.adresfetch = CONTENT
lib.adresfetch {
             table = tt_address
             select {
                 pidInList = 1302
              # put the correct pid above!
                 andWhere {
                       data = GPvar:tx_ttaddress|tt_address
                       wrap = tt_address.uid=|
                          }
                     }
             renderObj = TEXT
             renderObj.field=city
                }

plugin.tx_powermail_pi1 {
    prefill {
        uid201 < lib.adresfetch
        }
    }

Dit is duidelijk te kort door de bocht. Ik moet bekennen dat mijn Typoscript
kennis te kort schiet om uit te kunnen zoeken waar het mis gaat....

Groet,
Erwin Winkel

--
"Time flies like an arrow, fruit flies like a banana!"