[TYPO3-UG Dutch] Real URL

Michiel Roos [netcreators] michiel at netcreators.com
Tue Aug 11 08:07:58 CEST 2009

dick hoogendijk schreef:
> Oké, apache moet rewrite aan hebben staan, maar that's it.
> Waarom gaat dit bij TYPO3 toch zo verdomd lastig?

Beste Dick,

Je kunt er niet vanuit gaan dat de gebruiker Apache gebruikt. Hij zou
evengoed een andere webserver kunnen gebruiken of het op een
efficientere manier kunnen opzetten (zonder gebruik van .htaccess).

http://www.typofree.org/article/archive/2009/may/title/rethinking-the-mod-rewrite-rules-yes-again/

http://www.typofree.org/article/archive/2009/august/title/running-typo3-on-nginx/

Veel problemen ontstaan doordat men zelf dingen 'knipt en plakt' uit
tutorials, web pagina's of andere site configuraties.

Als je de RealURL manual een maal aandachtig doorleest, zul je erachter
komen dat RealURL prima in staat is zichzelf te configureren (hoofdstuk:
Automatic configuration).

Ik weet het, het is een manual . . . . maar _lees_ die dingen! Je leert
er echt wat van.

--

Met vriendelijke groet / Warm regards,

Michiel Roos