[TYPO3-UG Dutch] Real URL

Ries van Twisk typo3 at rvt.dds.nl
Mon Aug 10 22:32:12 CEST 2009

Dick,

ik kan niet zo goed spreken voor andere CMS systemen,
maar in denk dat how 'speaking URL's werkt binnen TYPO3 best goed is
te noemen.

'We' hoeven niet echt iets te programeren om het aan te zetten,
en zelf bestaande extensies kunnen er zo mee overweg zonder iets te
programeren.

Het aanzetten gaat inderdaad wel wat lastiger dan druk op de knop,
alhoewel Real URL nu ook auto.config heeft en CoolURI had dat al dacht
ik.

Kijkende naar Drupal als voorbeeld:

http://drupal.org/node/72601
http://extensions.joomla.org/extensions/photos-a-images/images-slideshow/9048

Hmm dat ziet er niet echt speaking uit vaak zit er blijkbaar node
nummer in,
iets wat met TYPO3 overbodig is.

Nu is het ook wel zo denk ik dat met andere CMS systemen het fijne-
tunen wel wat moelijker zal
zijn zonder in the code in te grijpen.

Grt,
Ries

On Aug 10, 2009, at 2:27 PM, dick hoogendijk wrote:

> [...]
> CMS waar echte URL's zoveel voeten in de aarde heeft. Allerlei
> andere pakketten vereisen slechts een juiste .htaccess (of beter nog:
> schrijven die zelf weg na het drukken op een knop of aanvinken van de
> optie "ik wil realurl" in de CMS software.
>
> Oké, apache moet rewrite aan hebben staan, maar that's it.
> Waarom gaat dit bij TYPO3 toch zo verdomd lastig?
>
> --
> Dick Hoogendijk -- PGP/GnuPG key: 01D2433D
> + http://nagual.nl/ | SunOS 10u7 5/09 | OpenSolaris 2009.06 rel
> + All that's really worth doing is what we do for others (Lewis

			regards, Ries van Twisk

tags: Freelance TYPO3 Glassfish JasperReports JasperETL Flex Blaze-DS
WebORB PostgreSQL DB-Architect
email: ries at vantwisk.nl        web:   http://www.rvantwisk.nl/
skype: callto://r.vantwisk
Phone: +1-810-476-4196    Cell: +593 9901 7694                   SIP:
+1-747-690-5133