[TYPO3-UG Dutch] Real URL

WP Perquin perquin at yuplounge.nl
Mon Aug 10 13:40:48 CEST 2009

Martijn,
Voor me zelf kort samengevat het volgende:
Als ik het goed volg:
1) realurl is geïnstalleerd
2) er is een domain aangemaakt (in TYPO3 is een record toegevoegd van het
type DOMAIN met daarin de domeinnaam waar het om gaat).
3) .htaccess is geactiveerd en bevat de voor REALURL noodzakelijk rewrite
engine opdrachten
4) wanneer je op de domeinnaam komt dan zie je de urls als volgt omschreven:
http://www.doemeinnaam/123/
waarbij 123 staat voor de pid van de betreffende pagina.
Erop klikken geeft een 404 error melding.
5) wanneer je realurl uitschakeld (en dus index.php?id=123 ziet) werkt alles
naar behoren.
6) je hebt reeds realurl_autoconf.php  verwijderd (zoniet maak een backup)
en opnieuw aangemaakt
7) mod_rewrite werkt daadwerkelijk.

Klopt dat?

Zo ja dan is er nog 1 oplossing over (thans dat deed het hem bij mij).:
- Via de extensie manager zet je realurl uit (zowel realurl als ook de
manager)
- Verwijder in localconf.php file de realurl verwijzing in zijn geheel.
- verwijder realurl_autoconf.php
- leeg de cache
- via de extensie manager installeer je opnieuw realurl en realurl manager.

En dan moet het werken (mits mod_rewrite ook al werkt).

Willem