[TYPO3-UG Dutch] 1600 straatnamen (doorzoekbaar) op één pagina

dick braam d.braam at leiden.nl
Wed Aug 5 00:07:30 CEST 2009

Hallo,

ik heb 'm draaiend mijn straatnamenlijst; met dank aan enkelen van jullie.
Dank daarvoor!
met tt_news en de tt_news zoekfunctie, phpMyAdmin, excel, notepad.

Voor het geinteresseerde nageslacht:
1- phpmyadmin extensie installeren

2a- eerst een csv-export maken met phpmyadmin van één rij,
(evt. kolomhoofd met de namen. Dan weet je waar je de gegevens in moet
voeren)
- de csv importeren in excel
- uid's *juist* doornummeren
- noodzakelijke velden kopieren
- de velden met straatnaam en omschrijving plakken vanuit het
(bron)excelbestand
- het excelbestand opslaan als csv, gescheiden door lijstscheidingstekens

2b- dan een csv-import doen in phpMyAdmin
- kies CSV met behulp van Load Data,
- opties: velden eindigend met [;] ingesloten en ontweken LEEG laten regels
eindigen [AUTO]
- dan import-ie in een flits 1800 rijen

3- op de pagina de extensie, met zoek-optie installeren.

Nu alleen nog de template aanpassen zodat-ie geen links toevoegt (die toch
niet werken)
en het onbenutte datumveld er uitslopen.

@Pim B. : ik vind de standaard template (CSS-based tmpl (tt_news)) wel staan
in de sjabloon > template-analyzer.
Bewerken kan ik m daar niet. Copy-paste dan maar? En waar ik niet uitkom, is
hoe ik naar dit nieuwe template verwijs ...

vr.gr. Dick