[TYPO3-UG Dutch] Zoekfunctie

Marijn Depraetere marijn.depraetere at telenet.be
Tue Aug 4 13:25:42 CEST 2009

Dag Martijn,

Ik gebruik een google searchbox in combinatie met realurl en het werkt
prima.  Het enige wat je hebt is de afwijkende opmaak op de
resultatenpagina's.

Ik gebruik TemplaVoila en voorzie een lib.searchbox in mijn template.
Die vul ik dan met de searchbox-html.  Zo kan je ook je opmaak van je
searchbox volledig aanpassen:

Bijvoorbeeld:

### SEARCHBOX ###
lib.searchbox = TEXT
lib.searchbox.value (
<h1>Zoek op deze website</h1>
		<form action="http://www.google.com/cse" id="cse-search-box">
			<input type="hidden" name="cx"
value="123blabla123blabla123blabla123blabla" />
			<input type="hidden" name="ie" value="UTF-8" />
			<input type="text" name="q" size="31" />
			<input type="submit" class="submit" name="sa" value="Zoeken" />
		</form>
)