[TYPO3-UG Dutch] problemen TYPO343 en Powermail

Harro van den Berg typo3 at hb2.eu
Tue Aug 4 13:58:41 CEST 2009

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: typo3-ug-dutch-bounces at lists.netfielders.de
[mailto:typo3-ug-dutch-bounces at lists.netfielders.de] Namens Daniel Doesburg
Verzonden: dinsdag 4 augustus 2009 9:21
Aan: typo3-ug-dutch at lists.netfielders.de
Onderwerp: Re: [TYPO3-UG Dutch] problemen TYPO343 en Powermail

[...]

Even voor mijn gemoedsrust: Ook onder T3.4.3.0.alpha3? En Firefox onder
Windows?

Dan moet ik misschien toch verder zoeken.

Met vriendelijke groeten,

Daniel Doesburg

Voor alle duidelijkheid:
T3.4.3.0.alpha3 draait bij mij op een server op basis van Fedora11;
T3.4.3.0.alpha3 is kaal geïnstalleerd met alleen de extensie Powermail
toegevoegd.
Ik heb aan de gisteren aangemaakte fieldset nieuwe fields toegevoegd.

Benaderen gaat vanaf een pc met WinXP SP3 via de browsers:
Opera 9.64 : probleemloos;
FF 3.5.1 : waarschuwing;
Google Chrome 2.0.172.39 : waarschuwing;
Safari 4.0.2: waarschuwing;
IE8: foutmelding en waarschuwing.

Benaderen via Vista SP1:
FF 3.5.1: waarschuwing;
IE8: foutmelding en waarschuwing.

FireFox, Google Chrome, Safari en IE8 geven bij het aanmaken van (in ieder
geval) een nieuw textfield of een nieuwe textarea een melding: "One or more
Rich Text Editors could not be contacted..." maar gaan probleemloos verder
met het aanmaken.

IE8 geeft bij het aanmaken van een nieuw record ook nog de melding:

****
Gebruikersagent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1;
Trident/4.0; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.4506.2152;
.NET CLR 3.5.30729; OfficeLiveConnector.1.3; OfficeLivePatch.0.0)
Tijdstempel: Tue, 4 Aug 2009 11:27:19 UTC

Bericht: Ongeldig argument.
Regel: 2844
Teken: 9
Code: 0
URI: http://.../alpha3/typo3/contrib/prototype/prototype.js
****

De bestaande en nieuw aangemaakte fields worden in het overzicht in IE8
achter elkaar weergegeven in plaats van onder elkaar.

Tot slot blijft in IE8 onder Vista het previewscherm op zijn plaats staan
waardoor de in te vullen velden van het geopende field precies daarachter
wegvallen.

In de logging van T3 is geen foutmelding terug te vinden, in de diverse
loggings van de webserver evenmin.

De fieldset bestaat bij mij inmiddels uit 13 fields. De werking van het
formulier heb ik niet uitgeprobeerd.

Groet,

Harro van den Berg