[TYPO3-UG Dutch] Filelist kan geen bestanden fileadmin benaderen

Webmaster Coachplatform.eu webmaster at coachplatform.eu
Sun Aug 2 13:31:15 CEST 2009

Beste UG deelnemers,

Na een update van de provider naar o.a. MySQL 5 en PHP 5 merkte ik dat Filelist in Typo3 (V4.1.5) geen connectie meer maakte met bestanden. De mappen zijn wel zichtbaar, de bestanden zijn niet benaderbaar.

Op aanraden van de hosting provider heb ik eerst een upgrade uitgevoerd naar Typo 4.1.12; het probleem was echter niet opgelost. Daarna heb ik een upgrade uitgevoerd naar Typo 4.2.8. Ook hier bleef ik dezelfde problemen met de filelist houden.

In de verschillende browsers krijg ik verschillende foutmeldingen:
Firefox:
- "De verbinding met de server werd geherinitialiseerd tijdens het laden van de pagina. De netwerklink werd onderbroken tijdens het onderhandelen over de verbinding."

Chrome:
De webpagina op http://www.coachplatform.eu/typo3/file_list.php?id=%2Fhome%2Fcoachplatform.eu%2Fpublic_html%2Ffileadmin%2Fprofiel_foto%2F is mogelijk uitgeschakeldof permanent verplaatst naar een nieuw webadres.
Fout 101(net::err- connection_reset): onbekende fout

De helpdesk van de hosting organisatie geeft het volgende antwoord:
Een bekend probleem met typo3 is dat deze de links niet altijd juist vertaald bij een query. De software roept dan een link aan die er als volgt uitziet:

browse_links.php?act=page&mode=file&expandFolder=%2Fhome%2Flocatie%2Fvan%2Fuw%2Fbestand%2F

Deze manier van aanroepen werkt niet goed. Als de link als volgt aangeroepen
wordt zal deze wel werken:
browse_links.php?act=page&mode=file&expandFolder=/home/locatie/van/uw/bestand/

U ziet, als het teken 2%F wordt vervangen door een / werkt het wél.

Helaas is dit een probleem binnen de typo3 software, zij houden zich niet
aan de gestelde richtlijnen voor URI's.

Is bovenstaande probleem inderdaad een bekend probleem waarvoor geen oplossing is? Kan ik een instelling in Typo3 aanpassen of kan het door een instelling bij de hostingprovider opgelost worden?

Ik ben benieuwd of iemand een antwoord weet op bovenstaande vragen.

Groet,

Arthur.