[TYPO3-UG Dutch] dynamische headertekst

Jan Jochum Okkema janjochum at okkema.net
Mon Aug 3 21:22:57 CEST 2009

Hallo allen,

Ik ben nieuw hier en vrij nieuw met Typo3. Ik heb een vraagje.

Ik heb de Futuristic Template Building Tutorial
(http://typo3.org/documentation/document-library/tutorials/doc_tut_ftb1/1.0.1/view/)
doorgewerkt met een eigen html-pagina en wil nu iets extra's.
Mijn html-pagina heeft bovenin een <div> met een header, laten we zeggen

Nu wil ik dat in plaats van de "Hallo, dit is de header" de pagina-naam
ingevuld wordt. Ik weet echter niet precies hoe dit moet. Kunnen jullie
helpen?

Ik heb de DS (data structure) aangepast. Rechtstreeks de xml. Ik heb de
volgende code toegevoegd (in de <el>):
<field_header type="array">
	<tx_templavoila type="array">
		<title>Header</title>
		<description>Map dit met de header.</description>
		<sample_data type="array">
			<numIndex index="0">[Here goes my dynamic header text...]</numIndex>
		</sample_data>
		<eType>TypoScriptObject</eType>
		<tags>*:inner</tags>
		<eType_EXTRA type="array">
			<objPath>lib.header</objPath>
		</eType_EXTRA>
		<TypoScriptObjPath>lib.header</TypoScriptObjPath>
	</tx_templavoila>
</field_header>

Dit is redelijk gelijk aan de field_menu in de tutorial.

1. Moet ik nu de TO (Template Object) opnieuw mappen aan de DS en zo ja,
hoe?

2. Wat moet ik in de template setup zetten? Iets van :
lib.header = TEXT
lib.header.value = "asdf"
lib.header.userFunc = tx_templavoila_pi1->main_page

Ga ik een beetje de juiste kant op?

Groeten,
Jan Jochum