[TYPO3-UG Dutch] object tags toestaan - gebruikers gadgets plaatsen

Bart Boeschen Hospers typo3 at ourlastyear.nl
Tue Apr 21 22:28:21 CEST 2009

Ls,

Voor een besloten website (studentengroep) wil ik de gebruikers de
mogelijkheid geven om embedded flash filmpjes/spelletjes etc te laten
plaatsen. Vergelijkbaar idee dus met de gadgets zoals te vinden op hyves
etc.

Hiervoor had ik in gedachten om een gastenboek te nemen en de mensen
hier de mogelijkheid te geven om de embed-codes te plaatsen.

Echter als ik veguestbook gebruik, dan worden alle tags verwijderd
waardoor er een leeg bericht overblijft.

Dit heb ik proberen op te lossen door in de setup van mijn template het
onderstaande op te nemen:

plugin.tx_veguestbook_pi1 {
   allowedTags := addToList(object,param,embed,henkie)
}

Echter geeft dit nog geen succesvol resultaat, aangezien een youtube
filmpje niet getoond wordt. Op het moment dat ik inlog in de backend het
de entry bekijk, is het gewoon een leeg bericht.

Als ik een test probeer:

input:
============
<henkie>
Test
</henkie>
Test-zonder-tags
==========

resultaat
======
<henkie>
Test
</henkie>
Test-zonder-tags
=====

Maar als ik <henkie> vervang door <object>, dan werkt het niet meer:

input:
============
<object>
Test
</object>
Test-zonder-tags

resultaat:

Test-zonder-tags

Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat de <object>-tags niet worden
verwijderd door TYPO3?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Met vriendelijke groet,
Bart Boeschen Hospers