[TYPO3-UG Dutch] Ik mis velden in Allowed excludefields:

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Fri Apr 10 12:23:47 CEST 2009

> Ik heb met Kickstarter velden toegevoegd aan een van mijn extensies. Dit
> lijkt overal goed te zijn gegaan, behalve in het Backend usergroup record
> bij Access Lists -> Allowed excludefields. Daar zie ik ze niet tussen
> staan,
> maar ze zijn bij de backend user wel te zien (wat niet de bedoeling is).
> Ik
> kan ze nu dus niet uit zetten.

Allowed excludefields gaat over velden waarbij in de TCA 'exclude' op '1'
is gezet.
Verder is het zo dat een administrator sowieso alle velden ziet.

Verder wordt in $TCA[<table>]['interface']['showRecordFieldList'] de
velden genoemd die getoond moeten worden in het formulier. Als je het veld
daaruit verwijderd zou het ook voor admins niet meer zichtbaar moeten
zijn.

> Ik heb alle bestanden van de extensie bekeken en daar staan overal de
> nieuwe
> velden wel in, dus ik weet niet waar het nu mist.
> Ik heb ook geprobeerd de velden handmatig in de database in de Tabel:
> be_groups te zetten, maar dat werkte ook niet.

Als het veld niet in de database tabel is opgenomen, kijk dan in
ext_tables.sql
Je kunt voor uitbreiding een CREATE TABLE opnemen met alleen het nieuwe
veld. (Kickstarter doet dat normaliter voor je)

TYPO3 combineert alle CREATE TABLES en vergelijkt ze met de huidige
definitie. In de EM zie je dan bij de details van een geïnstalleerde
extensie eventueel de suggestie om het bijwerken van de database uit te
voeren. Zolang je die suggestie nog niet bevestigd hebt is het veld nog
niet toegevoegd aan de database...

--
Jigal van Hemert.